Маркетинг и его роль в повышении эффективности деятельности компании / Marketing and its role in enhancing the effectiveness of the company's activity
ID статьи: J201941
Аннотация: В статье дано определение сути маркетинга, охарактеризованы его принципы и функции, представлен анализ организации маркетинговой политики в предприятии и её влияния на экономическую эффективность. В качестве примера была рассмотрена компания Nestle. В качестве инструментов оценки использованы относительные показатели финансовой деятельности предприятия.
Abstract: This article provides a definition of the essence of marketing, describes its principles and functions, presents an analysis of the organization of marketing policy in an enterprise and its impact on economic efficiency. As an example, the company Nestle was considered. The relative indicators of the financial activity of the enterprise were used as assessment tools.
Вернигора Станислав Вячеславович, Лебедев Михаил Максимович, Костецкая Ксения Григорьевна / Vernigora Stanislav Vyacheslavovich, Lebedev Mikhail Maksimovich, Kostetskaya Kseniya Grygorievna
Условия и направления развития рынка ценных бумаг в России / Conditions and directions of development the securities market in Russia
ID статьи: J201942
Аннотация: В статье идет речь о рынке ценных бумаг в России: ее условиях, направления развития. Для России ценные бумаги являются относительно новым феноменом, когда как многие страны уже активно используют их. В связи с этим указаны основные проблемы развития данного рынка, а также общая оценка стоимости ценных бумаг в экономике.
Ключевые слова: рынок, ценные бумаги, развитие, экономика
Abstract: The article considers securities market in Russia: its conditions, directions of development. For Russia securities are rather new phenomenon, whenever many countries already actively use them. In this regard the main problems of development of this market and also the general estimation of cost of securities in economy are specified.
Иванов Андрей Валерьевич, Яковлев Петр Павлович / Ivanov Andrey Valerievich, Yakovlev Petr Pavlovich
Исследование расходов бюджета России / Investigation of the Budget expenditures of Russian federation
ID статьи: J201943
Аннотация: В статье представлены результаты анализа расходов бюджета российской федерации, основанного на его формах, классификациях. Федеральный бюджет является главным средством перераспределения национального дохода и валового внутреннего продукта, через него проходят финансовые ресурсы, необходимые для регулирования экономического и политического развития страны, реализации социальной политики на территории всей России, укрепления армии страны. На долю федерального бюджета приходится значительная часть распределительного процесса, которая заключается в распределении денежных средств между отраслями народного хозяйства, производственной и непроизводственной сферами, регионами страны.
Ключевые слова: Бюджет России, расходы государства, деньги, распределение бюджета страны
Abstract: The article presents the results of the analysis of the expenditures of the budget of the Russian Federation, based on its forms, classifications. The federal budget is the main means of redistributing national income and gross domestic product; financial resources necessary for regulating the economic and political development of the country, implementing social policy throughout Russia, and strengthening the country's army pass through it. The federal budget accounts for a significant part of the distribution process, which consists in the distribution of funds between sectors of the economy, production and non-production sectors, regions of the country.
Key-words: budget of the country, money, budget expenditures, funds
Статистическая оценка развития форм безналичных расчетов на рынке финансовых услуг / Statistical evaluation of the development of forms of non-cash settlements in the market
ID статьи: J201944
Аннотация: Цель данной статьи - охарактеризовать и изучить безналичные платежи и их особенности. Для достижения этой цели проводится исследование по формам безналичных расчетов в Российской Федерации. Рассматривается развитие и совершенствование системы безналичных расчетов в современных условиях. Предметом исследования являются формы и условия организации безналичных расчетов. Информационной базой для исследования послужили нормативные правовые акты, материалы, изложенные в учебной литературе, периодических изданиях, а также в Интернете.
Abstract: The purpose of this article is to characterize and study non-cash payments and their specific features. To achieve this goal, the study on forms of cashless payments in the Russian Federation is conducted. The development and improvement of the system of non-cash settlements in modern conditions is considered. The subject of the study is the forms and conditions for organizing non-cash settlements. The information base for the study was the normative legal acts, the materials set out in the educational literature, periodicals, and also on the Internet.
Сравнительный анализ компании / Comparable Company Analysis
ID статьи: J201945
Аннотация: В статье описываются теоретические основы оценки бизнеса - формулируются понятия и основные цели оценки бизнеса, а также определяются принципы сравнительного анализа компании, его преимущества и недостатки по сравнению с другими методами оценки компании. Кроме того, раскрываются теоретические аспекты и сущность оценки и финансовых показателей, которые используются при расчете мультипликаторов.
Ключевые слова: оценка бизнеса, сравнительный анализ, анализ компании, мультипликаторы, финансовые показатели компании
Abstract: The article describes the theoretical basis for the valuation of business - formulates concepts and main goals of business valuation, also defines the principles of comparable company analysis, its advantages and disadvantages against other methods of company valuation. Moreover, it’s reveals theoretical aspects and essence of valuation and financial metrics, which are used in calculating multipliers.
Key-words: business valuation, comparative analysis, company analysis, multipliers, financial indicators of a company
Аннотация: В статье изучены понятия маркетинговой стратегии, рассмотрены причины выбора стратегий корпорации AT&T, проанализирована её деятельность. Представлена матрица BCG – инструмент для стратегического анализа и планирования; описаны основные её элементы, определены типы стратегических хозяйственных подразделений. Выявлены факторы внутренней и внешней среды организации, определены сильные стороны, угрозы, слабые стороны и возможности, т.е. проведен SWOT-анализ. Результаты исследований могут быть использованы для аналитической и статистической деятельности, как пример и основа для разработки маркетинговой стратегии транснациональных корпораций.
Abstract: The article examines the concepts of marketing strategy, discusses the reasons for choosing the strategies of AT&T corporation, analyzes its activities. The BCG matrix is presented - a tool for strategic analysis and planning; describes its main elements, defined types of strategic business units. The factors of the internal and external environment of the organization are identified, the strengths, threats, weaknesses and opportunities, i.e. SWOT analysis performed. The research results can be used for analytical and statistical activities, as an example and a basis for developing a marketing strategy for transnational corporations.
Key-words: marketing strategy, transnational corporation, competition, strategy, telecommunications industry
Рутенберг Анна Дмитриевна, Лебединцева Елена Олеговна / Rutenberg Anna Dmitrievna, Lebedintseva Elena Olegovna
Основные проблемы и перспективы финансового рынка в Российской Федерации / The main problems and prospects of the financial market in the Russian Federation
ID статьи: J201947
Аннотация: В статье представлена характеристика финансового рынка Российской Федерации, его значение, проблемы и перспективы развития.
Ключевые слова: развитие государства, финансовый рынок, проблемы и перспективы, стратегия развития
Abstract: The article presents the characteristics of the financial market of the Russian Federation, its importance, problems and development prospects.
Key-words: state development, financial market, problems and prospects, development strategy
Нематериальные активы в стоимости компании / Intangible assets in the enterprise value
ID статьи: J201948
Аннотация: В сегодняшних условиях экономики знаний большая часть инвестиций приходится на нематериальные активы, однако часть из них при учете отражается не как активы, а как расходы, что занижает в итоге стоимость бизнеса. При этом на рынке видна характерная тенденция роста объема нематериальных активов в стоимостной структуре компаний.
Abstract: In today's conditions of the knowledge economy, a major part of investments are made in intangible assets, but in reporting some of them considered not as assets, but as expenses, which results in lowering value of the business. At the same time, there is a characteristic trend in the market for the growth of undisclosed intangible assets’ share in the enterprise value structure.
Key-words: intangible assets, fundamental value, financial bubble, knowledge economy, capital